Algemene Voorwaarden

Op alle Overeenkomsten die Klant met Brute Bonen aangaat, en op alle diensten en/of producten van Brute Bonen die Klant afneemt, zijn deze Voorwaarden van toepassing. Deze Voorwaarden zijn te allen tijde beschikbaar op de Website van Brute Bonen en zijn voor of bij het aangaan van de Overeenkomst aan Klant elektronisch ter hand gesteld. Begrippen met een hoofdletter geschreven hebben de betekenis die daaraan in deze Voorwaarden wordt toegekend. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen enkelvoud en meervoud.

1. Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Bedenktijd: de in artikel 9.1 van de Voorwaarden bedoelde termijn;

  • Brute Bonen: de Besloten Vennootschap, handelend onder de handelsnaam Brute Bonen, gevestigd aan de Zodiakplein 90 te Den Haag, ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel onder nummer 76942872;

  • Klant: de afnemer, zijnde consument of een partij handelend voor beroep of bedrijf, die met Brute Bonen een Overeenkomst aangaat;

  • Overeenkomst: iedere door Klant geaccepteerde of uitgevoerde, van Brute Bonen afkomstige offerte, bestelling of enige andere afspraak die Klant aan Brute Bonen bindt;

  • Persoonsgegevens: alle persoonsgegevens in de zin van EU Verordening 2016/679 (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die betrekking hebben op Klant, met inbegrip van betalingsgegevens;

  • Voorwaarden: deze algemene voorwaarden, met inbegrip van toekomstige bijgewerkte versies daarvan;

  • Website: de website brutebonen.nl of andere website via welke Brute Bonen haar diensten en/of producten op afstand aanbiedt aan Klant.

2. Totstandkoming Overeenkomst

2.1 Overeenkomsten met Brute Bonen worden uitsluitend op afstand aangegaan. Tussen Brute Bonen en Klant komt de Overeenkomst tot stand via de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst, of kenbaar maakt een aanbieding of offerte van Brute Bonen te accepteren.

2.2 Klant dient woonachtig te zijn in Nederland en te beschikken over een geschikt afleveradres om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen. Bestellingen worden verzonden in een brievenbuspakket of -envelop, tenzij anders overeengekomen of onhaalbaar is.

2.3 Indien Klant handelt als zakelijke klant (bijvoorbeeld B2B), kan de Overeenkomst ook tot stand komen door middel van een (digitale) offerte die Klant aanvaardt, bijvoorbeeld via e-mail, WhatsApp of een andere overeengekomen communicatiewijze. De bestelling wordt in dat geval op rekening geleverd, conform de voorwaarden in artikel 5.6.

3. Verplichtingen voor Klant

3.1 Bij het aangaan van een Overeenkomst is Klant verplicht om zijn of haar Persoonsgegevens correct en naar waarheid op te geven aan Brute Bonen en/of een partij die Brute Bonen inschakelt ter uitvoering van de Overeenkomst. Klant dient de opgegeven Persoonsgegevens te controleren alvorens het aangaan van de Overeenkomst te bevestigen.

3.2 Klant dient zorgvuldig om te gaan met de inloggegevens die Brute Bonen Klant eventueel verstrekt om toegang te kunnen verkrijgen tot (een account op) de Website. Deze inloggegevens zijn niet overdraagbaar. Klant is verplicht volstrekte geheimhouding te betrachten over de inloggegevens en zal de inloggegevens op een veilige plaats bewaren.

4. Prijs

4.1 Klant is de per Overeenkomst overeengekomen prijs verschuldigd op de overeengekomen momenten. Alle prijzen zijn, voor zover van toepassing, inclusief btw, tenzij anders vermeld.

4.2 Brute Bonen behoudt zich het recht voor om prijzen van producten of diensten te wijzigen. Dergelijke prijswijzigingen hebben geen invloed op reeds gesloten Overeenkomsten, tenzij dit expliciet in de Overeenkomst is bepaald.

4.3 Acties en aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt en binnen de aangegeven actieperiode.

5. Betaling

5.1 Voor de betaling kan Klant uitsluitend gebruik maken van de door Brute Bonen op de Website aangeboden betalingsmogelijkheden.

5.2 Indien Klant gebruik wenst te maken van een automatische incasso via Mollie B.V., geeft Klant toestemming om namens Brute Bonen de betalingen van het betreffende rekeningnummer te innen.

5.3 Betaling dient plaats te vinden binnen de door Brute Bonen gestelde betalingstermijn.

5.4 Bij niet tijdige betaling, bijvoorbeeld door stornering van de afgeschreven bedragen of wegens ontoereikend saldo, heeft Brute Bonen het recht de verzending op te schorten. Brute Bonen zal maximaal twee keer proberen het bedrag te incasseren of maximaal twee betalingsherinneringen versturen.

5.5 Facturen en betalingsherinneringen worden door Brute Bonen uitsluitend elektronisch aan Klant verstrekt. Hierbij zijn de door Klant verstrekte Persoonsgegevens leidend.

5.6 Indien de Klant een zakelijke klant is en op rekening mag bestellen, geldt een betaaltermijn van 21 dagen nadat de factuur is verzonden. De factuur wordt verzonden zodra de goederen zijn verzonden of geleverd. Indien de betaling niet tijdig wordt voldaan, is Brute Bonen gerechtigd om nadere leveringen op te schorten en/of passende (incasso)maatregelen te treffen.

5.7 Indien een zakelijke klant niet binnen de in artikel 5.6 genoemde termijn betaalt, is deze van rechtswege in verzuim. Brute Bonen is in dat geval gerechtigd om vanaf de vervaldatum wettelijke (handels)rente in rekening te brengen over het openstaande bedrag, alsmede administratiekosten ter hoogte van 8% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van € 45 per openstaande factuur.

6. Kortingscodes

6.1 Brute Bonen-kortingscodes mogen niet gebruikt worden voor eigen commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor deze zijn uitgegeven.

6.2 Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt ontzegd. Brute Bonen behoudt zich het recht voor de verkregen korting en het opgebouwde tegoed met terugwerkende kracht te verrekenen.

7. Opzeggen of wijzigen van Overeenkomst

7.1 Klant is gerechtigd om, indien de producten nog niet verzonden zijn, de Overeenkomst te wijzigen of te annuleren via de Website, schriftelijk of overige door Brute Bonen ondersteunde kanalen, met inachtneming van de instructies van Brute Bonen.

7.2 Wijzigingen die betrekking hebben op reeds verwerkte of verzonden bestellingen kunnen niet worden doorgevoerd, tenzij Brute Bonen anders aangeeft.

8. Levering, levertijd en uitvoering

8.1 Brute Bonen levert haar goederen overal in Nederland, op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres. Eventuele verzendkosten worden vermeld tijdens het bestelproces.

8.2 Levering van versgebrande bonen gebeurt altijd daags na de door Brute Bonen aangegeven branddagen, tenzij anders aangegeven. Leveringsdata zijn indicatief.

8.3 Brute Bonen levert haar koffiebonen in een brievenbuspakket of -envelop. Klant hoeft dus niet thuis te blijven voor de zending. Als een brievenbus niet aan de standaard formaten (38 x 26,5 x 3,2 cm) voldoet of anderszins ongeschikt is, kan het zijn dat het pakket niet kan worden afgeleverd.

8.4 Mochten de producten op het moment van verzending nog niet betaald zijn conform de Overeenkomst, dan behoudt Brute Bonen de eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is.

8.5 Koffiebonen zijn een natuurlijk product waarin altijd variatie kan optreden. Het branden is een ambachtelijk proces, waardoor ook variatie kan optreden in het uiteindelijke product. Brute Bonen doet zijn uiterste best een zo consistent mogelijk product te leveren, maar kan hier geen garanties op verlenen.

8.6 Brute Bonen is gerechtigd om ter uitvoering van een Overeenkomst derde partijen in te schakelen.

9. Herroepingsrecht en retourneren

9.1 Het uitgangspunt is dat bij de aankoop van producten op afstand, de Klant, indien Klant handelt als consument, een wettelijk herroepingsrecht toekomt. Het betekent dat Klant gerechtigd is om een Overeenkomst zonder opgaaf van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden (“Bedenktijd”). Hiervoor gelden echter belangrijke uitzonderingen.

9.2 In afwijking van artikel 9.1, is wettelijk bepaald dat Klant geen herroepingsrecht toekomt bij:

  • de koop van producten die snel kunnen bederven of verouderen (zoals versgebrande koffiebonen);

  • duidelijk volgens de specificaties van Klant vervaardigde producten die niet zijn geprefabriceerd en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van Klant.

9.3 Als het herroepingsrecht van toepassing is, gaat de Bedenktijd bij een Overeenkomst in op de dag na ontvangst van het product door of namens Klant.

9.4 Klant kan het herroepingsrecht uitoefenen door gebruik te maken van het modelformulier dat beschikbaar is op de Website of door op een andere ondubbelzinnige wijze aan Brute Bonen kenbaar te maken dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen.

9.5 Tijdens de Bedenktijd dient Klant zorgvuldig om te gaan met ontvangen producten en bijbehorende verpakkingen. Klant zal producten slechts mogen uitpakken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij een product wenst te behouden. Bij koffiebonen mag Klant een kleine hoeveelheid (maximaal 50 gram) gebruiken voor de beoordeling.

9.6 Indien Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal Klant het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 14 dagen na het verlopen van de Bedenktijd aan Brute Bonen retourneren conform de door Brute Bonen gegeven instructies.

9.7 Een product waarvoor het herroepingsrecht geldt kan worden geretourneerd aan het volgende adres:

Brute Bonen B.V.
Zodiakplein 91
2516CD Den Haag

9.8 Het uitoefenen van het herroepingsrecht is voor Klant kosteloos, maar de kosten van retournering komen volledig voor rekening van Klant, tenzij Brute Bonen Klant uitdrukkelijk heeft aangeboden de retourkosten voor haar rekening te nemen, bijvoorbeeld door het verstrekken van een verzendlabel.

9.9 Indien de geretourneerde producten onvolledig of beschadigd zijn, houdt Brute Bonen het recht om de schade in mindering te brengen op het retourbedrag.

9.10 Indien Klant reeds heeft betaald, zal Brute Bonen het betaalde bedrag binnen 14 dagen nadat de producten retour zijn ontvangen aan Klant terugbetalen.

10. Privacy

10.1 Voor het kunnen voorbereiden, uitvoeren en afhandelen van een Overeenkomst, alsmede vanwege andere doeleinden, zoals (direct) marketing, verwerkt Brute Bonen Persoonsgegevens van Klant. Brute Bonen hanteert een online privacybeleid waarin informatie wordt verstrekt over de verwerking van Persoonsgegevens en de rechten die Klant daarbij heeft.

11. Garantie en aansprakelijkheid

11.1 Voor zover wettelijk toegestaan is Brute Bonen niet aansprakelijk voor enige indirecte schade, met inbegrip van gederfde winst, misgelopen omzet en misgelopen kansen, ontstaan door een door haar geleverd product.

11.2 Brute Bonen garandeert dat een door haar geleverd product geschikt is voor het doel waarvoor het op grond van de door Brute Bonen verstrekte informatie bestemd is en garandeert dat de producten voldoen aan de eventuele wettelijke verplichtingen en andere overheidsvoorschriften die gelden voor dat gebruiksdoel.

11.3 Klant is aansprakelijk voor de waardevermindering van een product die is ontstaan gedurende de Bedenktijd, als een behandeling van dat product door Klant verder is gegaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen.

11.4 Klant is aansprakelijk voor ieder gebruik dat van zijn inloggegevens wordt gemaakt.

11.5 Brute Bonen is wettelijk verplicht Klant eraan te herinneren dat Klant er recht op heeft dat een geleverd product voldoet aan de betreffende Overeenkomst.

12. Wijziging van deze voorwaarden

12.1 Brute Bonen behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden op elk moment te wijzigen. Voor zover wettelijk vereist, zal Klant over wijzigingen vooraf worden geïnformeerd.

12.2 Indien de in artikel 12.1 bedoelde wijziging een wezenlijke wijziging van de door Brute Bonen toegezegde prestatie inhoudt, zal Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst op te zeggen voordat de betreffende wijziging jegens Klant effect verkrijgt.

13. Ontbinding

13.1 Indien Klant zijn verplichtingen onder een Overeenkomst, bijvoorbeeld de betalingsverplichting, niet nakomt, is Brute Bonen gerechtigd om Klant middels een ingebrekestelling de gelegenheid te geven om binnen een door Brute Bonen gestelde termijn alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen. Indien nakoming uitblijft, kan Brute Bonen de Overeenkomst buiten rechte ontbinden.

13.2 Brute Bonen behoudt zich te allen tijde het recht voor om naast ontbinding van de Overeenkomst ook volledige vergoeding van alle schade, met inbegrip van incassokosten, op Klant te verhalen.

14. Overige bepalingen

14.1 Op afwijkende en/of aanvullende bedingen kan door Klant slechts een beroep worden gedaan indien en voor zover deze door Brute Bonen uitdrukkelijk zijn aanvaard.

14.2 Andere algemene voorwaarden dan deze Voorwaarden zijn niet van toepassing. Voor zover noodzakelijk wijst Brute Bonen de toepasselijkheid van algemene (inkoop)voorwaarden van Klant uitdrukkelijk van de hand.

14.3 Niets in deze Voorwaarden beoogt een overdracht of licentie van intellectuele-eigendomsrechten van Brute Bonen ten gunste van Klant te bewerkstelligen of tot stand te doen komen. Brute Bonen behoudt zich te dien aanzien uitdrukkelijk alle rechten voor.

14.4 Een Overeenkomst, of enige rechten en verplichtingen daaronder, mag/mogen door Klant niet worden overgedragen aan een derde zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van Brute Bonen.

14.5 Brute Bonen is gerechtigd haar rechten en verplichtingen onder een Overeenkomst (deels) over te dragen aan een derde. Klant stemt hiermee in, welke instemming voor zover vereist tevens als medewerking kwalificeert. Een dergelijke overdracht tast de geldigheid van een Overeenkomst niet aan.

14.6 Overmacht: In geval van overmacht is Brute Bonen gerechtigd haar verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten, voor zover de overmachtsituatie de nakoming van die verplichtingen tijdelijk of blijvend onmogelijk maakt. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: overheidsmaatregelen, storingen in telecommunicatie-infrastructuur, natuurrampen, stakingen, oorlog of andere situaties waarop Brute Bonen geen invloed kan uitoefenen en waardoor de nakoming van de Overeenkomst redelijkerwijs niet van Brute Bonen kan worden verlangd.

14.7 Deelgeldigheid (severability): Indien een bepaling in deze Voorwaarden of in een Overeenkomst geheel of gedeeltelijk in strijd mocht blijken te zijn met een toepasselijke wettelijke bepaling of door een bevoegde rechter ongeldig wordt verklaard, dan blijft de rest van de bepaling en de overige bepalingen van deze Voorwaarden volledig van kracht. De ongeldig verklaarde bepaling zal worden vervangen door een bepaling die de strekking van de oorspronkelijke bepaling zo veel mogelijk benadert.

15. Communicatie

15.1 Formele mededelingen, vragen, klachten en andere communicatie met betrekking tot de Overeenkomst kunnen door Klant plaatsvinden via:

15.2 Voor spoedvragen of directe afstemming kan Klant bij voorkeur gebruikmaken van WhatsApp of e-mail. Overige (schriftelijke) mededelingen kunnen worden gericht aan het adres van Brute Bonen zoals vermeld in artikel 9.7.

16. Geschillen en toepasselijk recht

16.1 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Brute Bonen, nadat Klant de gebreken heeft geconstateerd. Hiervoor kan het e-mailadres info@brutebonen.nl of het contactformulier op de Website worden gebruikt.

16.2 Bij Brute Bonen ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Brute Bonen binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

16.3 Op alle Overeenkomsten en daaruit voortvloeiende verbintenissen, alsook deze Voorwaarden, is Nederlands recht van toepassing.

 

16.4 Mocht de koffie onverhoopt niet de topkwaliteit zijn die je van ons mag verwachten, of komt de verpakking beschadigd bij je aan, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken we naar een passende oplossing. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.